Fri frakt på allt   |   90 dagars öppet köp - även slipade glas!

Fakturafrågor

Jag har inte fått min faktura

Efter vi har levererat din order skickas en faktura automatiskt från Klarna till den e-postadressen du angett vid beställning. Hittar du inte din faktura? Dubbelkolla att den inte hamnat i skräppostkorgen, och att du inte angett fel e-postadress. Vill du ha en ny faktura eller ändra faktureringsmejladress kan du kontakta Klarna via www.klarna.com.

Jag har fått en påminnelse

En påminnelse skickas om vi inte mottagit en betalning på fakturan i tid. Om du anser att påminnelsen är felaktig kan du kontakta Klarna via www.klarna.com.

Jag har fått min faktura men inte mina varor

Fakturan aktiveras och skickas när dina varor har packats. Därför får du fakturan dagen innan du får dina varor. Detta är inget nytt, utan fakturan har alltid aktiverats då varorna packats. Enda skillnaden är att fakturan skickas via mejl, och därmed får du fakturan innan varorna. Du behöver dock självklart inte betala fakturan innan du mottagit varorna. Om det har gått mer än två dagar sedan du mottog faktura och inga varor har kommit, kan du kontakta vår kundtjänst så spårar vi upp din beställning.

Jag vill förlänga förfallodatumet

Du kan under dina sidor på www.klarna.com förlänga förfallodatumet på din faktura själv. Detta gör du enkelt genom att logga in på Mina sidor genom att antingen ange mejladressen du använde vid ditt köp eller fakturans OCR- / Fakturanummer och ditt personnummer. Det är inte möjligt att flytta fram förfallodatumet efter det har gått ut.

Hur vet jag om Klarna har mottagit min betalning?

Detta kan du enkelt kolla själv på https://klarna.com/sv/kundservice. Fyll i ditt personnummer och fakturanummer så får du all information om fakturan och betalningen.

Varför har ni gjort en kreditupplysning?

Informationen vi hämtar är endast en mikroupplysning, vilket betyder att din kreditvärdighet inte påverkas och att det inte heller syns hos banker eller kreditgivare.

Ibland behöver vi hämta information från en extern kreditupplysningsbyrå för att kunna göra en så korrekt kreditbedömning som möjligt. Det är frågan om en så kallad mikroupplysning, vilket innebär att den inte syns hos banker eller andra kreditgivare och inte påverkar din kreditvärdighet.

En kreditupplysning görs då vi saknar information eller behöver uppdatera den information vi har i samband med att du väljer att betala ett köp med Klarna.

Ring oss:
010 - 101 31 11
Funderingar?
Vanliga frågor
Alltid fri frakt och
90 dagars öppet köp!